• Onze kernwaarden

Onze kernwaarden zijn: liefde, vertrouwen en plezier.

Liefde: Je mag er zijn, je bent Gods geliefde kind. Zo kijken we ook naar elkaar.

Vertrouwen: Je mag fouten maken en hiervan leren. Je leert opkomen voor jezelf met respect voor de ander. Er is ruimte voor verschillen in vaardigheden en interesses. Je groeit in zelfstandigheid. Je mag worden zoals je bedoeld bent.

Plezier: je wordt uitgedaagd op je eigen niveau. Wat met plezier wordt aangeleerd of ervaren, onthoud je beter. Succeservaringen blijven kinderen bij voor het leven.

• Veiligheid- Kanjerschool

Je kunt alleen spelen en leren met plezier als je je veilig en vertrouwd voelt. Naast dat de kinderen elkaar schoolbreed goed leren kennen door het schoolbreed werken, zijn we wekelijks ook actief aan de slag met het verder ontwikkelen van hun sociaal-emotionele vaardigheden. Dit doen we aan de hand van de lessen van de Kanjertraining.

• Rots en water

Sociaal vaardig WereldWijs

We geven de Kanjertraining van groep 1-8. Daarnaast kunnen we sinds mei 2022 Rots en Water training aanbieden. Francien Pronk (Intern Begeleider) is hiervoor gecertificeerd.
We geven deze training individueel of aan kleine groepjes leerlingen, om leerlingen extra te ondersteunen in het steviger en meer zelfverzekerd worden.

Tijdens de lessen Rots en Water leer je hoe je voor jezelf kunt opkomen. Dat betekent:

• dat je rustig voor je mening kunt uitkomen als je het met iemand oneens bent
    • dat je geklier en gepest kunt stoppen door een grens te stellen
    • dat je jezelf leert verdedigen als je wordt aangevallen
    • dat je vriendelijk kunt zijn en verbinding kunt maken en gewoon jezelf kunt zijn

Soms kies je voor Rots, je staat stevig en komt voor jezelf op, maar je bent ook kwetsbaar in deze houding en letterlijk en figuurlijk snel uit je evenwicht.  Liever kies je voor Water, vloeiend en verbindend. Water is niet slap, maar sterk door zijn soepelheid.

De training bestaat uit spelletjes en oefeningen in de gymzaal, met een link naar de dagelijkse praktijk, en vinden onder schooltijd plaats. Als een kind hiervoor in aanmerking komt, nemen we contact op met u als ouders.

• Vertrouwenspersoon

Scholen zijn verplicht een interne en externe vertrouwenspersoon te hebben.

De interne vertrouwenspersoon is een wegwijzer binnen de school die je op weg helpt als je een klacht of een probleem hebt die je niet bij de persoon zelf kwijt kunt.

Ze kunnen u helpen met het helder krijgen van de klacht en het  nemen van vervolgstappen. Ook kunnen zij ondersteunend zijn bij de overdracht van gegevens aan de externe vertrouwenspersoon.

De Interne vertrouwenspersoon op school is Marjorie Rote, m.rote@levwn.nl

Een vertrouwenspersoon ondersteunt mensen als ze te maken krijgen met ongewenst gedrag. Die ondersteuning kan verschillen van het bieden van een luisterend oor tot het ondersteunen bij het indienen van een klacht. Maar altijd gericht op het zo snel mogelijk een eind te maken aan het ongewenste gedrag en het herstellen van een veilige (werk)
omgeving. LEV-WN vind het belangrijk dat er voor elke school ook een externe vertrouwenspersoon is. De Externe vertrouwenspersoon, voor meerdere scholen van LEV is Dhr. G. Meuleman (Guus) M  06-26 78 04 59 @ g.meulemanvp@levwn.nl

Hier stelt hij zich verder voor.

• Privacy

We willen zorgvuldig omgaan met de persoonsgegevens van uw kind. Binnen onze schoolvereniging LEV-WN werken we daarom met een Privacyreglement  . Hierin staat beschreven hoe we omgaan met deze gevoelige gegevens en wat uw rechten daarbij zijn.

De kinderen in de midden-bovenbouw leren we hoe zij zelf met hun eigen gegevens en internet om moeten gaan.